קידום אתרים אורגני – ומה זה בכלל קידום Seo ?

קידום אתרים אורגני seo

קידום אתרים אורגני seo

קידום אתרים אורגני הוא בעצם התייעלות האתר למנועי החיפוש,
וseo הוא בעצם תהליך האופטימיזציה שיש לעשות באתר כדי לייעל את מיקומכם
בדירוגים של מנועי החיפוש כדי לקבל תנועה אורגנית (בחינם לגמרי = הכוונה לקליק).

קידום אתרים אורגני לעומת קידום ממומן

 

מנועי החיפוש עוזרים למשתמשי האינטרנט כאשר הם מחפשים משהו.
תשים לב, כשאתה לא יודע משהו מסויים או מחפש אחר דבר כלשהו,
המקום הראשון שתלך ותחפש בו את המידע הוא גוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם כיום.
עכשיו תחשוב כבעל עסק,
אתה רוצה לספק את התשובה לחיפוש הספיציפי של המשתמש כשהוא מחפש אותך.
זה לא משנה אם אתה מוכר מוצר או שירות, כותב בלוג או כל דבר אחר, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא חובה לכל בעל אתר.
בלעדיה? פשוט לא ימצאו אותכם.

במילים פשוטות: קידום אתרים הוא כל הפעולות שאתה עושה כדי לגרום לגוגל לראות באתר שלך מקור איכותי ולדרג אותו גבוה יותר עבור החיפושים שלך בגוגל.

מהו תהליך של קידום אתרים seo בגוגל בקצרה?

בתמונה: תהליך קידום אתרים בקצרה ב5 שלבים בסיסיים

1.תוכן איכותי

תוכן הוא המלך – פשוטו כמשמעו.
כתיבת תוכן איכותי חייבת להתבצע על בסיס קבוע, גוגל סורקת את האתר על ידי זחלנים ורובוטים שיודעים על התקדמות האתר,
השינויים שלו, העמודים החדשים שנפתחו הפוסטים והמאמרים שכתבתם ועוד.
כמובן שכתיבת התוכן צריכה להתבצע על פי איפיון מדוייק מראש ובדיקה מעמיק של התחום שלכם,
יכול להיות שתכתבו מאמר מצויין ואפילו תתנו המון ערך ותוכן בחינם, אבל כמות החיפושים על המילים והביטויים עליהם כתבתם יכולה להיות נמוכה.
לכן חשוב לבצע מחקר איכותי אותו אנו עושים בחברת אונטו מדיה, אשר בו אנו יודעים בידיוק את כמות נפחי החיפוש עבור המילים המתאימות ביותר עבורכם.
דרך אגב, בעבר נהגו לכתוב המון ביטויים ומילות מפתח במאמרים כדי ״לאותת״ לגוגל שבמאמר הזה נמצא הביטוי שאותו היא מחפשת,
כדי שהם יוצגו בעמודים ראשונים מהביטוי הספיציפי.
כיום? פעולה זו יכולה אך ורק לפגוע באתר מכמה סיבות:

  •  גוגל כיום היא בינה מלאכותית אשר מניפולציות אלו כבר לא עובדות עליה, להפך כשהיא מבינה שכתבו ״רק בשביל לסדר אותה״ היא אפילו פוגעת באתר הספיציפי.
  • לגוגל יכולות מתקדמות יותר היום לדוגמא: היא יודעת כמה זמן המשתמש שהה באתר והאם הוא דפדף בעמוד עבר לעמודים אחרים באתר או יצא חזרה לגוגל ונטש את האתר,
    לפי זמנים אלה גוגל יודעת ומעריכה עד כמה המאמר שלך איכותי ובאמת רלוונטי כדי שהיא תדרג אותו במקומות הראשונים שלה.
  • ברגע שהתוכן לא יהיה רלוונטי למשתמש הוא פשוט ינטוש את העמוד, הטקסט צריך להיות קריא ומעניין עבור המשתמש,
    ברגע שהמשתמש יקרא את התוכן שעניין אותו הוא ברוב המקרים ימשיך לשהות באתר או יתקשר / ישאיר פרטים וירצה לקבל ממך עזרה בתחום שלך.

2.קישורים

חלק עיקרי ומאוד חשוב בתהליך קידום אתרים הם קישורים חיצוניים ופנימיים בלעדיהם אין אפשרות להתקדם בתהליך.
מה הכוונה? ממש כמו בשורה למעלה, הקישור שנמצא בשורה מעל זהו קישור פנימי אשר "רומז" לגוגל ומצביע על עמוד אחר
שאליו אנחנו רוצים להפנות את הגולש. קישור פנימי רומז על הרחבה של תוכן במאמר אחר ועוזר לנו בזמן השהייה של הגולש באתר ועוזר
לאותת לגוגל שזהו אתר סמכותי. מה גם שקישור כזה מעמוד "חזק" באתר יעביר בעצם מיץ קישורים.
מה זה אומר? בגדול, יעביר כוח קידומי מהמאמר החזק אל המאמר אותו אנחנו רוצים לקדם גם כן.

איך נראים קישורים?

קישורים פנימיים

בתמונה: סימוני קישורים פנימיים באתר אונטו מדיה

במה יתרמו לי קישורים חיצוניים לאתר שלי?
גוגל בגדול בוחן את סמכות האתר כדי לדעת באיזה מיקומים להציג אותו.
אתר שמקבל הרבה קישורים חיצוניים יקבל דירוג גבוה בכך שאמינותו תעלה בעייני הזחלנים של גוגל.
בעיני גוגל זוהי בעצם הדרך "להמליץ" על האתר שלכם כאתר סמכותי ואמין,
ממש כמו במציאות, כאשר חברת בניית אתרים תעשה את העבודה שלה ברמה מקצועית כך אתה בתור לקוח מרוצה
תמליץ עליה כאשר מישהוא שאתה מכיר ישאל אותך האם אתה מכיר חברת בניית אתרים?
זוהי בעצם הדרך של גוגל להבין שהאתר מומלץ וסמכותי ואם ממליצים עליו כנראה שהוא כזה.

קישור מאתר חיצוני נראה ככה:
קידום אתרים קישור חיצוני

בתמונה: סימוני קישורים חיצוניים מאתרים בתחום

ככל שתקבלו יותר קישורים מיותר אתרים ככה גוגל תבין שאתם אתר סמכותי.
אך שימו לב, גוגל חכמה הרבה יותר ממה שנראה לכם.
קישורים מאתרים לא סמוכתיים יכולים לא רק שלא לעזור לכם להתקדם, הם יכולים להרוס לכם
את הקידום האורגני שלכם. ככל ש"דירוג" האתר יותר גבוה ככה הקישור יותר איכותי.
שימו לב – כמות קישורים גדולה באופן חריג מבדרך כלל יכולה לאותת לגוגל שהקישורים האלה
הם קישורים אשר נקנו בכסף ולא באמת התקבלו כי האתר "סמכותי" ומסכנת את קידום האתר שלכם.
ברור ומובן שקשה עד לא אפשרי לקבל כמות קישורים גדולה באופן אותנטי,
לכן חלק מתהליך הקידום האורגני של האתר שלכם הוא להשיג את הקישורים האלה
ומומלץ לעשות זאת דרך מקדם אתרים מקצועי שידע להשיג לכם קישורים רלוונטים
מאתרים סמכותיים עם דירוג גבוה.

3.חווית המשתמש

חווית המשתמש באתר היא מאוד מאוד קריטית,
כיום גוגל יודעת את זמן המשתמש בממוצע באתר שלכם ואלו עוד נקודות בונוס לקידום האורגני שלכם.
בכדי שלגולש תהיה חווית משתמש טובה הכל צריך להיות מאוד מאוד ברור באתר שלכם,
גודל הפונטים, כותרות וכפתורים, נגישות מקסימלית הנעות לפעולה שישאירו את הגולש באתר ועוד..

4.מהירות אתר

זמן הטעינה של האתר שלכם הוא מאוד קריטי לזמן השהייה של הגולש,
לאחר כמה שניות בודדות של טעינה במידה והאתר שלכם לא עלה הגולש
ינטוש את הדף ואתם תאבדו גם את הגולש וזמן השהייה שלו וגם גוגל תבין שהאתר שלכם איטי
ותאבדו "נקודות" חשובות.
אתרים מהירים בדרך כלל יעלו בין 1-2 שניות לכל היותר.
שימו לב שאתרים עם תמונות בגדלים ורזולוציות לא תואמות
פוגעים במהירות אתר ולא רק כיווץ של javascript וcss.
כדי לשפר את מהירות האתר שלכם חובה לבצע הקטנה של
רזולוציות של תמונות כיווץ ודחיסה של javascript, css טעינה מהירה של פונטים ועוד.
שאותה אפשר לעשות על ידי תוספים שונים שעליהם נרחיב במאמר אחר.

5.אופטימזציה

אופטימיזציה ושינויים באופן קבוע,
שימו לב שאתם תמיד בודקים את מצב האתר,
עוברים על חמשת הפעולות הבסיסיות הרשומות כאן למעלה
מעלים מאמרים חדשים לפי המחקר שעשיתם לאתר שלכם ובדקתם
שאכן נפחי החיפוש לביטויים אלו מתאימים עבורכם.
מעדכנים כותרות ומאמרים, מוצאים ומכניסים קישורים
מגדלים את תוכן ומשפרים את האתר באופן קבוע!
ביצוע כל פעולות אלו הוא מאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי לבעל עסק.
לכן רצוי שבעל העסק יתעסק בניהול שלו ולא בקידום האורגני של האתר שלו
אשר יגבה ממנו זמן רב לפעילויות שהוא לא מספיק מקצועי בהם,
זמן רב של עבודה וההתקדמות שלו תהיה נמוכה לעומת המתחרים שלו.

קידום אתרים – תשאירו את זה למקצועים

ישנה באמת אפשרות לקדם אתרים לבד אך עם זאת במידה ואתם לא מקצוענים בתחום,
העדיפות היא לקחת חברה אשר תעזור לכם לקדם את האתר שלכם למקום הרצוי.
חברת קידום אתרים טובה תוכל לקחת את האתר שלכם למיקום שתרצו לכבוש,
תדע לתת לכם מענה רחב ולעזור לכם להגדיל את כמות הפניות הטלפונים והלידים דרך האתר שלכם,
ובשורה התחתונה על אף ההוצאה אתם תחסכו זמן וכסף רבים.
חברת אונטו מדיה מציעה מגוון שירותים לעסקים: בניית אתרים בהתאמה אישית מרמת האייקון עד התאמה למכשיר נייד, בניית חנויות וירטואליות המותאמות לעסק שלכם,
בניית דפי נחיתה ומשפכי מכירה עבור הרחבת קהל הלקוחות וכן פרסום ממומן וקידום אורגני בגוגל כדי להבטיח תנועת גולשים רחבה באתר שלכם.

לעוד מאמרים בבלוג :

חנות אינטרנטית

הקמת חנות אינטרנטית

הקמת חנות אינטרנטית עבור רוב העסקים הקמעונאיים, הקמת חנות אינטרנטית מהווה שלב מפתח בקידום ההכנסות העסקיות מהדיגיטל. בעלי עסקים שהשכילו לבנות חנות אינטרנטית, מגדילים את

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!