האם אפיון אתר איכותי ימשוך אליי לקוחות?

אפיון אתר אינטרנט

אפיון אתר

השלב הראשון ואולי החשוב ביותר

תיאום ציפיות רבותיי, זה השלב החשוב ביותר טרם יציע לפרוייקט או למסע בכל תחום. תיאום הציפיות בין הלקוח לנותן השירות בתחום קידום האתרים ובנייתם הוא מהחשובים ביותר. יש תחומים רבים שניגע בהם אשר חשוב להגיע לגביהם להבנה לפני שיוצאים לדרך עם בעל המקצוע.

אפיון אתרי אינטרנט

מה זה אפיון אתר

  1. אפיון אתר הוא בעצם גליון של אופי האתר, מהנראות, דרך הפונקציונליות ועד למטרת האתר בכללי. ישנן שאלות רבות שבעל המקצוע ישאל אתכם בשלב האפיון ועליכם לדעת בעצמכם או לקבל את עצתו של נותן השירות בהתאם להבנתכם.
  2. האפיון הוא בעצם הקוים המנחים, השרטוט, הדמיון שלכם לאתר אותו אתם מנסים להמחיש ככל הניתן למי שיבנה לכם אותו. בעל מקצוע טוב ידע לספק את בקשתכם, להכווין אותכם במידה ולדעתו אתם חושבים מזוית שאינה נכונה או יעילה ואף להמליץ בעצמו על תוספות או שינויים בהתאם להתמקצעותו.
  3. פעמים רבות אפיון האתר והמוצר הסופי אינם נראים דומים, כשם שבית משורטט אינו זהה אחד לאחד לבית שיבנה בפועל – לעיתים זה דבר חיובי, השינויים קורים תוך כדי תהליך הבניה ויתכן שהמוצר שיצא בסוף הינו טוב מזה שתכננתם. אך בשורה התחתונה האפיון נועד כן בשביל להגיד מה הדרישה ומה המוצר בקצה שאנו רוצים ומדמיינים לעצמינו. בעל מקצוע טוב ידע לדמיין ביחד איתכם ולהנגיש עבורכם בקצה אתר שנבנה ושורטט על פי האפיון שבניתם.

מה חשוב לשאול באפיון

קיימים אתרים רבים בעלי יעדים שונים, אתרי תדמית, אתרי מכירות, אתרי פרסום ובאמת מכל טוב וטוב. יש להבין תחילה מה מטרת האתר שלכם? מי קהל היעד? האם אנו מעוניינים בטכנולוגיה פשוטה או בפונקציונליות מתקדמת שתאפשר למשתמשי האתר לעשות דברים מעניינים שונים מבדרך כלל? האם ישנה תבנית שאנו אוהבים ורוצים כמותה או שבכלל יש עניין בעיצוב חדשני? מהו הלוגו והצבעים איתם אנו רוצים לעבוד ועד כמה ברצוננו לתת יד חופשית לבונה האתר? דרך טובה להגיע אל פגישת אפיון אתר היא להגיע עם דומגאות (רפרנסים) לאתרים אשר עושים עבודה דומה לזו שאנו רוצים ולהציג דרכם טבלת שיפור שימור שאנו רוצים באתר שלנו.

אפיון אתר

לאן לפנות

את חשיבות קידום אתרים ניתן לראות בטקסטים שונים ובהבנה בסיסית שהזירה הוירטואלית הינה כלי עוצמתי לכל הדעות. טיפ קטן הוא לבקש מאנשי המקצוע את החבילה השלמה אשר מתחילה באפיון האתר ומסתיימת אי שם בקיצו של קמפיין מוצלח. חברה ישראלית מוכרת וטובה להתחיל דרכה את התהליך הינה חברת אונטו מדיה אשר ברזומה שלה מעל 200 אתרים ודפי נחיתה, מעל 400 עיצובים ויש שיגידו שגם מעל 7000 כוסות קפה במשרד. החברה מומחית לכל שוק הדיגיטל ולאפיון אתרים בפרט וניתן ליצור עימה קשר כדי להבין מה הדבר הנכון ביותר עבורי בהתאם למצב הספציפי בו אני נמצא היום ולשאיפות שלי בעתיד. ישנו כלי חזק שניתן לקצור ממנו פירות בטווח הקורב, היוועצו עם אנשי המקצוע כיצד גם אתם יכולים להנות ממנו.

לסיכום

למען קידום האתר יש צורך בשלבים רבים. בקצה התהליך ישנם שלבים של קמפיין עם תקציב ויעדים, באמצע התהליך יש יצירת תוכן, בתחילתו וככל הנראה החשוב מכל ישנו אפיון האתר והקמתו על פי הכללים שנקבעו מראש. האפיון הוא תעודת הזהות איתה ילך האתר וממנה הוא יצמח. כמובן ששום דבר אינו נצחי והכל ניתן לשינוי אך קל יותר לשפר מוצר טוב מאשר להחיות מוצר שנבנה בצורה לא טובה ולא קיבל את הסקירה הנכונה תחילה.

לעוד מאמרים בבלוג :

קידום במטא בצורה הנכונה

קידום במטא – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד… לאחרונה שינתה חברת פייסבוק (מנבדל מהרשת החברתית) את שמה ל-"מטא". מטא היא החברה המפעילה את הרשתות החברתיות המובילות

קרא עוד »
חנות אינטרנטית

הקמת חנות אינטרנטית

הקמת חנות אינטרנטית עבור רוב העסקים הקמעונאיים, הקמת חנות אינטרנטית מהווה שלב מפתח בקידום ההכנסות העסקיות מהדיגיטל. בעלי עסקים שהשכילו לבנות חנות אינטרנטית, מגדילים את

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!