קידום אתרים - מה זאת אומרת בכלל? ואיך זה עובד ?
קידום אתרים באינטרנט יכול להתאפיין בשלל אפשרויות – קידום אתרים אורגני, קידום בגוגל, קידום ברשתות חברתיות, אפילו בערוצים כמו טיקטוק וכו' אפשר לשייך למשפחה.
ניתן להגדיר קידום אתרים באינטרנט כמספר פעולות וביצועים בשביל לייעל את אותו אתר שנרצה לקדם כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש, כמובן שהמושג הזה הוא רחב בהרבה יותר ממה שנדמה והעולם שלו הוא גדול וכאן המאמר נכתב על מנת לעשות קצת סדר.
היום כל מה שצריך בסופו של דבר זה אתר אינטרנט ופשוט לדאוג שיגיעו אליו לקוחות פוטנציאלים, העניין הוא – איך באמת עושים את זה ?
לכן אתם כאן – ללמוד על מה זה קידום אתרים באינטרנט ?
קודם כל תבינו, בארץ קוראים לזה קידום אתרים, אך בשאר העולם משתמשים במונח המדויק SEO – Search Engine Organization (התייעלות במנועי חיפוש).
ההבדל הוא פשוט – בארץ קוראים לזה על שם התוצאה, קידום אתרים באינטרנט, האתר מגיע למקום הראשון בגוגל, בעוד שבכל העולם מדברים על רמת התהליך.
איך נראה קידום ממומן ואיך נראה קידום אורגני בגוגל?
תהליך קידום אורגנני בגוגל
רוצים לקדם את העסק שלכם גם?
בואו נדבר עוד היום!
איזה הבדלי פרסום קיימים לנו?
יש שני הבדלים די גדולים במנוע החיפוש העיקרי גוגל מבחינת הקידום, הראשון הוא קידום ממומן שמתבצע על ידי כסף שנשלם לגוגל על כל קליק שילחצו לנו על הקישור, אך תמיד נהיה במקומות ראשונים בגוגל עם תווית "מודעה".
ההבדל השני הוא קידום אתרים אורגני, המתבצע על ידי שלבים שמיד נסביר אותם בפוסט (אורגני ללא תשלום מלשון המילה).
ברמת העיקרון מקדמי האתרים דואגים לזה שהאתר יהיה ידידותי יותר בעיניי גוגל שבעצם גוגל עצמו יבוא ויוכל להיכנס, להבין אותו, וכמובן לדרג אותו כמה שיותר גבוהה.
אני רוצה לחזור קצת אחורה בעולם הפרסום ולהכיר ולהזכיר לכם 2 שיטות פרסום מוכרות.
האחת היא פרסום הPush – המתודה המוכרת, כל פעם שתגלשו קצת בפייסבוק במאקו או ווינט או קבוצות כאלה דומות ואחרות, ופתאום תקפוץ לכם פרסומת לביטוח רכב. זוהי בעצם פרסומת שלא קשורה לשום דבר קשור שרציתם להיכנס אליו מההתחלה, ובעצם אפשר להשוות אותה לפרסומת דומה בטלוויזיה.
השנייה היא פרסום הPull – כאשר כן חיפשתם משהו שקשור לאותו התחום, וקפץ לכם משהו דומה לאותו איזור נושא.
עובדה לדוגמא – כ19,000 אנשים כל חודש מחפשים את הביטוי "ביטוח רכב". למה אנו מספרים לכם את זה? כי בעזרת אסטרטגיה קידום אתרים באינטרנט SEO נכונה לתהליך אנו יכולים לנצל את קהל היעד הזה שמחפשים את הביטוי "ביטוח רכב" ובעצם לפרסם בצורת הpull לקהל היעד הסופר רלוונטי הממוקד שאנו בעצם צריכים.
גוגל ירצה שנעזור גם לאנשים ולא רק נמכור להם לכן שיטת הpull עובדת מעולה עם גוגל לדוגמא שבן אדם יחפש "איך לבחור ביטוח רכב" גוגל גם ירצה לעזור לו ולא רק למכור.
אז לצורך העניין אסטרטגיית קידום האתרים באינטרנט שלנו (SEO) כדי להגיע לקהל היעד שלי זה לכתוב כתבה מאד מעניינת על איך בוחרים ביטוח לרכב, כולל יתרונות וחסרונות ואיך לעשות בעיקר השוואת מחירים נכונה.
חשוב מאד לגרום לאותו לקוח בזמן הכתבה לתת לו הרגשה טובה שהוא במקום טוב.
למידע ממוקד על קידום אורגני ניתן לבקר באתר של המקדם דניאל זריהן
מגמת הצמיחה של האתר במנוע החיפוש של גוגל
אז מה אפשר להבין מכך?
תבינו – בזמן שיש עשרות אלפי אנשים שמחפשים ביטויים רלוונטיים ישירות שקשורים לעסק שלכם מחקרים מראים עדיין שהמקום הראשון בגוגל לצורך העניין יקבל בין 20-30 אחוז מכל התנועה. המקום השני בין 10-15 אחוז, שלישי כבר יגיע ל5-7 אחוזים וכן הלאה.
יש כאלה שיציינו שלא משתלם להיות בעמודים האחרים מפני שכל לקוח שיחפש משהו בגוגל סביר להניח שיבחר במקומות הראשונים כי גוגל דירג אותם בהכי מומלצים.
אז מה בעצם תפקידם של מקדמי האתרים באינטרנט?
תפקידם הוא לדאוג בסופו של דבר לשני דברים עיקריים:
- עולם ה – ONESITE – כל מה שקשור לאתר עצמו, איכות התוכן, ואיך אתם בעלי אתר מעידים על עצמכם.
- עולם ה – OFFSITE – כל מה שקשור לנראות ותפקוד האתר מחוץ לאתר. להראות לגוגל שברמה הדמוקרטית כמה עוד אתרים באינטרנט מעידים על כך שהאתר של בעל העסק שהייתי רוצה לקדם באמת נכון ובאמת כל מה שאמר נכון.
ברגע שחיברנו בין שני העולמות, גוגל יראה בנו יותר כאתר איכותי עם תוכן איכותי, הוא יקדם אותנו כמה שיותר גבוה.
קידום אתרים אורגני – כל המרכיבים
איך תניב רווחים ולקוחות מקידום אורגני איכותי?
קידום אורגני זו הדרך היעילה ביותר להשיג כניסות לאתר ולקוחות חדשים לאורך זמן ובמקסימום ביטחון.
אז מה זה בעצם קידום אורגני?
בתרגום לעברית – אופטימיזציה למנועי חיפוש.
זו קבוצת פעולות שאנחנו עושים במקביל באתר שלנו ומחוצה לו (אופטימיזציה, כתיבת תוכן איכותי, בניית פרופיל קישורים, שיפור שגיאות טכניות ועוד), כדי שגוגל ידרג אותנו במקום גבוה ויחשוף אותנו בעמוד הראשון ללא תשלום.
מנועי חיפוש כמו גוגל משתמשים באלגוריתם או קבוצת כללים, ויש להם לפחות 200 פרמטרים לפיהם הם מדרגים את האתרים לפי רלוונטיות לגולשים.
בשורה התחתונה, גוגל רוצים שהגולשים שלהם יקבלו את השירות והתוכן הכי איכותי שמנוע החיפוש שלהם יכול להציע. לכן ככל שהאתר יותר נוח לגלישה, יותר ברור לקריאה ונותן כמה שיותר תוכן איכותי, ככה גוגל תדרג אותו יותר גבוה במנוע החיפוש שלה.
בזמן מתן הדירוג הנ"ל, היא משכללת את כל ה200 פרמטרים (חלקם עם חשיבות יותר גבוהה וחלקם עם פחות) וככה בעצם האתרים שקופצים לכם ראשונים בגוגל מגיעים לשם.
על קידום אורגני צריך להסתכל כהשקעה לטווח הארוך.
לוקח לפחות כמה חודשים כדי להתחיל לראות את התוצאות, אבל כשהן מגיעות זה יכול להיות מכרה של זהב של ממש – וכאן מגיע החלק של הרווחים והלקוחות אז תהיו מרוכזים 👇🏼
בדיקה של "Ahrefs" בשנת 2019 מצאה כי 85% מהגולשים הלכו לתוצאות האורגניות, לעומת 15% שלחצו על התוצאות הממומנות.
תארו לכם שאתם מופיעים בעמוד הראשון במילת חיפוש שמחופשת 15,000 פעמים בחודש
ורק 2% מהם לוחצים עליכם – 300 הקלקות
ורק 3% מההקלקות קונים מכם מוצר של 200 ש"ח – 9 מכירות.
9 מכירות שמתסכמות ב- 1800₪ בכל חודש בלי שהוצאתם תקציב פרסום בכלל.
בדומה לקידום ממומן, גם קידום אורגני דורש תחזוקה שוטפת.
ניהול תוכן ושמירה על אופטימיזציה של החשיפה הם צעדים הכרחיים בדרך להשגת התוצאות הרצויות ולהפוך את האתר למצליח ושוקק תנועת גולשים.
רוצה לדעת איך להגיע למקום הראשון? למידע ממוקד לחץ כאן.
מהם 5 הפרמטרים המובילים בקידום אתרים אורגני?
הזכרנו בפסקה הקודמת שיש בקירוב 200 פרמטרים שגוגל משכללת בזמן נתינת הדירוג לאתר שלנו.
לא כל הפרמטרים שווים! ישנם פרמטרים שיותר חשובים מאחרים, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.
1 - רספונסיביות והתאמה למובייל
בסוף שנת 2016 גוגל הכריזה שהאלגוריתם שלה יתן דירוג גבוה יותר לאתרים שהממשק שלהם מותאם לגלישה במובייל מאשר לגלישה בווב (דסקטופ).
תוצאות השטח מצביעות על כך שרוב החיפושים בגוגל מתבצעים מהמובייל, לכן גוגל שמה על זה דגש חזק.
2 - טעינת אתר במהירות גבוהה
כיום לגולשים אין סבלנות לחכות, הם רוצים את הכל כאן ועכשיו.
לפי מחקרים, 40% מהגולשים נוטשים אתרים שלא נטנעים בתוך פחות מ- 3 שניות או פחות,
וכל שנייה נוספת מורידה את אחוזי ההמרה עוד יותר!
מהירות אתר זה אחד הפרמטרים הכי חשובים שגוגל מסתכלת ומשכללת אותם בדירוג האתרים שלה.
3 - קישורים חיצוניים / פנימיים
וכשאני אומר קישורים אני מתכוון ל"הפניות" מאתרים אחרים. אם אתר אחר שם את הקישור של האתר שלכם
באתר שלו, הוא נותן לכם מה"כוח" שלו.
ככה גוגל רואה את האתר שלכם יותר סמכותי ומדרגת אותו יותר גבוה.
ככל שתקבלו קישור מאתר יותר גדול וסמכותי, ככה תקבלו יותר כוח, וישנו משחק ללא מנצחים ברורים
בקרב בין איכות לכמות בנושא הקישורים החיצוניים.
הקישורים הפנימיים עובדים קצת אחרת, משתמשים בהם כדי לקשר בין עמודים באתר שלנו.
קישור פנימי זה קישור לעמוד ספציפי באתר שלנו, שאנחנו שמים בתוך עמוד אחר באתר שלנו.
לדוגמה – "קידום ובניית אתרים" – זה קישור פנימי למאמר אחר באתר שלנו.
הקישורים הפנימיים עוזרים לגוגל להבין באילו נושאים העמודים שלנו עוסקים, ואילו עמודים יותר חזקים או פחות.
4 - אבטחה ונגישות
זהו פרמטר בסיסי למדיי שאתרים יהיו צריכים להיות נגישים ומאובטחים כדי להגן על הגולשים שמגיעים אליהם.
אז איך מוודאים שהאתר שלנו נגיש ובטוח?
ההמלצה הראשונה היא לבנות את האתר שלנו על פלטפורמה איכותית ומאובטחת כמו וורדפרס, וויקס, שופיפיי וכוליי.
מעבר לכך חשוב לוודא שיש אבטחת SSL באתר ושהדומיין משתנה לhttps במקום http.
מומלץ שהאחסון של האתר יהיה אצל חברה ששמה דגש על אבטחה איכותית.
מבחינת נגישות, שימו לב שהאתר פתוח לסריקה של בוטים ושאתם מאפשרים לגוגל לסרוק אותו.
אחרת לא תופיעו במנוע החיפוש בכלל.
5 - חווית משתמש
הפרמטר האחרון שנסקר כאן הוא חווית משתמש.
ככל שהגולש ישאר באתר שלכם יותר זמן, יעבור יותר דפים ויצרוך יותר תוכן, ככה גוגל תבין שחווית המשתמש באתר שלכם גבוהה ותדרג אתכם יותר גבוה במעלה רשת החיפוש.
ביטוי שמייצג את כל הפעולות הללו הוא "התנהגות גולשים".
איך עושים את זה?
שימו לב שהגופן נעים לעין, שהצבעים משתלבים יפה, שהתוכן שאתם נותנים הוא איכותי ומעשיר.
לאילו פרמטרים גוגל מתייחס מתחת ל"חווית משתמש"?
CTR – זהו אחוז ההקלקות אל מול אחוז החשיפות על האתר
Dwell Time – משך הזמן שהגולשים ביקרו באתר
Bounce Rate – זהו שיעור היציאה / נטישה של הגולשים באתר, מבלי לעבור לעמודים אחרים מעבר לעמוד הנחיתה שלנו.
קידום אתרים בגוגל משתנה בין תחום לתחום עקב התחרות והמקצוע וגם השינויים והפעולות המתבצעות בגוגל ובאתרים עצמם.
מומלץ באופן תמידי להשקיע באתר שלכם כדי להמשיך לקבל תוצאות טובות.
חברת אונטו מדיה היא החברה המובילה בארץ בתחום קידום אתרים, עם ניסיון ידע וותק של שנים וכך מביאה את לקוחותיה לביצועי שיא בדיגיטל.
גוגל מתעדכנת כל הזמן, בעצם חיה עדכונים, בסופו של דבר זוהי מערכת הבנויה להיות כמה שיותר אנושית. בעקבות עדכונים ושינויים של מערכת גוגל הפכו וממשיכים להפוך אותה לכמה שיותר מתקדמת לפי ההתקדמות הטכנולוגית וביכולתה לבדוק האם האתר מותאם לניידים, מהיר ואיכותי בכדי לדרג אותו.
קצת קשה להסביר את כל התהליך בכמה משפטים קצרים, אך הדברים החשובים ביותר הם בעצם מחקר מקיף, בניית אסטרטגיה, כתיבת תוכן,אופטימזציה של האתר, מהירות, רספונסיביות, בקרה תמידית וכמובן קישורים חיצוניים.
סיכום
קידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד מתפעול ואחזקת האתר, לאחר שבניתם אתר רק פעולת הקידום שלו – ממומן או אורגני תביא תנועה לאתר ולקוחות פוטנציאלים, במקרים נדירים בוחרים לא לקדם אתר כמו אתר קטלוג לעסק קיים.
אתם מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה לגבי תהליך הקידום 🙂
אונטו מדיה – בניית אתרים ושיווק דיגיטלי!