קידום במטא בצורה הנכונה

קידום במטא - פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד...

לאחרונה שינתה חברת פייסבוק (מנבדל מהרשת החברתית) את שמה ל-"מטא". מטא היא החברה המפעילה את הרשתות החברתיות המובילות בעולם: פייסבוק ואינסטגרם, וכן את אפליקציות המסרים המיידיים ווטסאפ ופייסבוק מסנג'ר. אז החברה אמנם שינתה את שמה, אבל מבחינתנו כמשתמשים אנחנו עדיין עושים את אותו השימוש ברשתות החברתיות, ובפרט עסקים ממשיכים כרגיל בקידום ממומן .

קידום ממומן במטא – למה בעצם?

עסקים יכולים לקדם את עצמם בכל מיני דרכים ובכל מיני פלטפורמות. אז למה בעצם לבחור פרסום ממומן במטא? לכך יש מספר סיבות טובות:

  • פילוח אוכלוסייה וטרגוט: קידום ממומן במטא מאפשר לפלח את האוכלוסייה ולאפיין קהל יעד מדויק יותר על בסיס נתונים דמוגרפיים, מיקום גאוגרפי ותחומי עניין וכך להיחשף לקהל רלוונטי.
  • התאמה לכל תקציב: קידום ממומן במטא זול יותר מאשר אמצעי פרסום אחרים ומתאים לכל תקציב.
  • מעקב: ניתן לעקוב אחרי התוצאות ולבדוק מה אנחנו עושים שעובד ומה פחות עובד.
  • חשיפה: עם תקציב יחסית מוגבל ניתן להגיע לחשיפה למספר גדול ביותר של משתמשים.

פרסום ממומן במטא: כך תעשו זאת נכון

קידום ממומן הוא לא פשוט לזרוק כסף ולחכות שהדף יהפוך לויראלי. נדרשת עבודה מסוימת כדי שההשקעה לא תהיה לחינם. אנחנו ממליצים בחום להיעזר במומחים לקידום במטא, ואנחנו בחברת אונטו מדיה מציעים שירותי קידום ברשתות החברתיות. אבל יש כמה עצות שאנחנו יכולים לתת לכם גם בחינם:

  1. הכינו תשתית בסיסית עוד לפני הקידום

תשתית כזו כוללת תמונת פרופיל מוצלחת, תמונת קאבר, תיאור של העסק באודות, כתובת, שעות פתיחה וכל מידע רלוונטי. רצוי גם שיהיו כמה פוסטים מוצלחים בעמוד. ללא תשתית כזו, גולשים יגיעו לעמוד שלכם בעקבות הקידום המומן ויחשבו שהעמוד לא פעיל ואין מה לעשות לו לייק ולעקוב אחריו.

  1. קדמו בתשלום דווקא את הפוסטים המוצלחים

ישנה נטייה ליצור שוויון ולקדם דווקא פוסטים שלא זכו להצלחה וזו טעות. צריך לקדם דווקא את הפוסטים שכן זכו להרבה לייקים מעצמם, כי סביר יותר שמי שייחשף אליהם יעשה לייק, ישאיר תגובה ובאופן כללי יביע עניין בעמוד שלכם ובעסק.

  1. פלחו את קהל היעד

לא סתם מטא מציעים אפשרות של פילוח קהל יעד – זה עובד. חבל לבזבז משאבים על מי שממילא אין סיכוי שיכניס כסף לעסק שלכם, ומוטב להתרכז במי שכן. באופן ספציפי מומלץ לעשות פילוח לפי תחומי עניין, ולא להתרכז רק בגיל או בסטטוס משפחתי (כגון לכוון להורים).

  1. הגדירו יעדים

לכל קמפיין שאתם מריצים בכל רשת חברתית חשוב להגדיר יעדים ומטרות כדי שלאחר הקמפיין תוכלו לבחון באיזו מידה הקמפיין השיג את היעדים הללו. למשל, יעד יכול להיות הגדלת מספר העוקבים ב-X, הגדלת החשיפה של הדף, הגעה למספר מסוים של מאשרי הגעה באיוונט וכו'. חשוב להבין האם המטרה היא להגדיל את המודעות לעסק, למוצר מסוים, לעמוד, לאתר האינטרנט וכדומה.

  1. להשאיר את הגולשים במטא או לשלוח אותם החוצה?

נתחבר כאן לסעיף הקודם: אם מטרתו של קמפיין היא להגדיל את החשיפה לעמוד הפייסבוק, זה חבל לשלוח את העוקבים שלכם מחוץ לעמוד, כגון לינק לאתר אינטרנט חיצוני או דף נחיתה. לעומת זאת, אם המטרה שלכם היא לאסוף לידים אז דף נחיתה היא אפשרות טובה יותר מהפנייה לפוסט בפייסבוק, שכן דף נחיתה חיצוני נטען מהר יותר.

  1. גיוון בתחילת הקמפיין

כאשר אתם מתחילים קמפיין העלו 2 או 3 מודעות שונות באופיין. ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי בכותרת, בתמונות, בקריאה לפעולה וכדומה. לאחר זמן קצר תוכלו לדעת איזו מודעה עבדה הכי טוב ועם הידע הזה להמשיך.

לעוד מאמרים בבלוג :

קידום במטא בצורה הנכונה

קידום במטא – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד… לאחרונה שינתה חברת פייסבוק (מנבדל מהרשת החברתית) את שמה ל-"מטא". מטא היא החברה המפעילה את הרשתות החברתיות המובילות

קרא עוד »
בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים זה לא עניין של מה בכך. יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון בדרך, המון טעויות שאנחנו עלולים לעשות, והמון החלטות שיכולות מאוד

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!