בניית אתרי וורדפרס – מערכת לניהול תוכן הגדולה בישראל

ניהול אתרי וורדפרס

בניית אתרי וורדפרס

אז החלטתם להגשים את החלום שלכם ולהקים עסק משלכם בתחום שאתם אוהבים ומתמחים בו. שכרתם מקום לעסק, התחלתם להעסיק עובדים ולהתחיל להניע את העסק להצלחה. לא נולדתם אתמול, ואתם כבר יודעים שעל מנת שעסק יצליח אתם לא יכולים להסתפק בשיווק מסורתי – חובה לשווק את העסק שלכם גם באינטרנט. אז פתחתם עמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, אתם מפציצים בפוסטים ובסטוריז. כעת נותר רק להגיע לשלב הקמת אתר אינטרנט.

כל מי שיצא לו להתעסק מעט בבניית אתרים יודע שלא מדובר בעסק פשוט בכלל. כדי לסייע לכם, אספנו מספר דגשים חשובים תוך התמקדות בתחום בניית אתרי וורדפרס, שכן פלטפורמה זו היא הנפוצה ביותר כיום לאתרי אינטרנט.

הקמת אתר וורדפרס

מה זה אתרי וורדפרס?

ישנן מספר פלטפורמות באמצעותן ניתן לבנות אתרי אינטרנט. בין הפלטפורמות המוכרות ניתן למצוא את ג'ומלה או דרופל, אך אין ספק שהפלטפורמה הנפוצה והפופולאריות ביותר היא וורדפרס, ומי שבקיא מעט בבניית אתרים לא יופתע מכך שכן מדובר בפלטפורמה בעלת יתרונות רבים:

  • בניית אתרים בהתאמה אישית: וורדפרס היא מערכת נוחה וגמישה מאוד שמאפשרת לכם בקלות להתאים את האתר לצרכים האישיים שלכם באופן מדויק ביותר. בין אם אתם מפעילים אתר תוכן פשוט או אתר תדמית מתקדם, בוורדפרס ניתן לבנות את האתר המתאים, יהיה מורכב ככל שיהיה.
  • מגוון תוספים: בוורדפרס תוכלו להנות ממגוון תוספים שישדרגו את האתר שלכם באופן ניכר ויאפשרו לכם להוסיף פיצ'רים ולהיות במעקב ובקרה אחר האתר שלכם. כיום קיימים תוספים מכל סוג כולל כאלו שלא תוכלו לדמיין. על אף שתוספים מסוימים הם בתשלום, רוב התוספים הם חינמיים.
  • ניהול קל ונוח: בין אם בניתם את האתר בעצמכם ובין אם חברה מקצועית בנתה אותו עבורכם, תוכלו לנהל אותו בקלות רבה באמצעות ממשק אדמין נוח. באמצעות ממשק זה תוכלו לערוך או להוסיף תוכן כאוות נפשכם גם אם הידע הטכנולוגי שלכם מצומצם ביותר.
  • קידום אורגני: פלטפורמת וורדפרס ממוקדמת אופטימיזציה, דבר שמשפר מאוד את הסיכוי של האתר שלכם להתברג במקום גבוה בתוצאות במנועי החיפוש של גוגל.

התאמת האתר למובייל

אחד הדברים החשובים בבניית אתרים הוא התאמה של האתר לטלפון הנייד – מה שנקרא, אתר רספונסיבי.

אם לא יצא לכם לשמוע את המונח אתר רספונסיבי נעבור עליו כאן בקצרה: מדובר באתר המותאם באופן אוטומטי לגודל המסך במכשיר ממנו גולשים, בין אם מדובר במסך של מחשב, טלפון סלולרי, טאבלט או מסך מכל סוג אחר. התאמה למובייל חשובה כיום במיוחד, שכן חלק גדול מאוד מהגלישה באינטרנט נעשית כיום דרך הטלפון הנייד, ואתרים שלא נוחים לגלישה מהנייד הם אטרקטיביים פחות באופן משמעותי.

בישראל כיום ישנם כחמישה מיליון מכשירים חכמים מהם ניתן לגלוש באינטרנט, ואי התאמה של האתר אליהם שווה להפסד נתח שוק נכבד.

בניית אתרי וורדפרס

וורדפרס – גרסה פתוחה או סגורה

אתרי וורדפרס מתחלקים לשני סוגים: אתרים בגרסה פתוחה ואתרים בגרסה סגורה.

  • אתרי וורדפרס בגרסה פתוחה: זהו סוג פופולארי יותר. לפי גרסה זו אתם מתקינים וורדפרס על האתר שלכם, אך קונים דומיין נפרד וכן אחסון נפרד.
  • אתרי וורדפרס בגרסה סגורה: גרסה בה אתם משתמשים במערכת ניהול התוכן של וורדפרס, וכן האחסון והדומיין הם של וורדפרס.

כאמור, האופציה המועדפת כמעט תמיד היא לבנות אתר בגרסה הפתוחה. אתר בגרסה הפתוחה נמצא בשליטתכם המלאה וקיימת גמישות גדולה הרבה יותר בניהולו. לעומת זאת, בגרסה הסגורה האתר לא בדיוק שלכם – אתם יושבים על השרתים של וורדפרס וכן הדומיין הוא של וורדפרס.

בנייה לפי תבנית – זה לא משעמם כמו שזה נשמע

כשמדברים על בניית אתרים לפי תבנית אתם עשויים לחשוב שמדובר בבנייה משעממת של אתר שמעוצב באופן גנרי שמקשה להבדיל בינו לבין אלף אתרים אחרים. זה אולי היה נכון בעבר, אך כיום זה רחוק מאוד מהמציאות.

כיום נהוג להשתמש בתבנית עבור הבסיס של האתר, ועל גביה להוסיף עיצוב גרפי שמבטא את השפה העיצובית של העסק שלכם ופיצ'רים מתקדמים. בתוצאה הסופית לא ניתן יהיה להבחין שהאתר מבוסס על תבנית, ומצד שני להנות מקלות הבנייה שתבנית מאפשרת.

כמה עולה לבנות אתר וורדפרס?

התשובה היא – תלוי. תלוי מי בונה את האתר עבורכם, כמה הוא מורכב ומתקדם, איזה פיצ'רים הוא מכיל, כמה הוא כבד ועוד. מחירים לבניית אתר יכולים לנוע בין 3,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח, כתלות בגורמים שציינו.

לעוד מאמרים בבלוג :

בניית אתרים בדרך הבטוחה

בניית אתרי אינטרנט – הדרך הבטוחה עסקים חדשים נפתחים לחדשות לבקרים. השוק תחרותי וקשה, ועל מנת שעסק יצליח הוא צריך לבלוט ולאמץ אסטרטגיה שיווקית נכונה.

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!