בעת יצירת אינדקס, גוגל מחפשת ושולחת 'אותות' לספריות ולמנועי חיפוש המציינים שהדפים הם חלק מאתר שכדאי לכלול באינדקס.
כאשר אתה שולח את האתר שלך לגוגל, יעברו בדרך כלל עד 24 שעות עד ש-Googlebot יסרוק את האתר שלך ויוסיף אותו לאינדקס.
ישנם גורמים רבים המשפיעים על קצב הסריקה, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להגיע לאינדקס יותר מהר.
העדיפות צריכה להיות לפחות שמונה דפים בדומיין בודד עם לפחות 300 מילים בכל דף כדי ש-Googlebot יסרוק את האתר שלך במהירות.
בנוסף, ודאו שכל הקישורים מפנים ישירות לדף הבית והשתמשו בקובץ מפת אתר או תגידו לגוגל אילו דפים יש לסרוק קודם.
בחלק זה, נסביר כיצד אתה שולח את האתר שלך לגוגל להוספה לאינדקס
על מנת להכניס את האתר שלך לאינדקס על ידי Google,
אמת את האתר שלך עם Google Webmaster Tools ושלח את מפת האתר שלך למערכת האינדקס של גוגל.
מה הם מפות האתר וכיצד להגדיר אותם?
מפות אתר הן דרך למנהלי אתרים ליידע את מנועי החיפוש לגבי הדפים באתרים שלהם הזמינים לסריקה.
מפת האתר מספקת סקירה כללית של האתר ומסייעת למנועי החיפוש לקבוע אילו דפים עליהם לסרוק ולהוסיף לאינדקס.
היא בעצם קובץ המפרט את כתובות ה-URL של כל הדפים באתר אינטרנט, כולל גם אלה הגלויים וגם אלה שאינם מקושרים מאף עמוד (כגון תמונות).
הוא כולל גם מטא נתונים לגבי כל עמוד, כגון הכותרת שלו ותאריך השינוי האחרון שלו.
כיום באתרי וורדפרס ישנו תוסף היוצר באופן אוטומטי את מפות האתר ושמו הוא yoast עם תוסף זה תוכלו לקבל המלצות פעילות seo באתר
ולקבל מפת אתר מוכנה בקליק ואפילו בעדכון האחרון בשנת 2022 הוסיפו אופציה ל301 (הפניות מעמוד מסויים לעמוד אחר/חדש)
בעזרת תוסף זה תוכלו לקבל מפת אתר בקליק.
לאחר התקנת תוסף yoast באתר הוורדפרס שלכם תצטרכו לבצע את הפעולות הבאות:
1.להיכנס בלוח הבקרה לseo ולבחור ב”כללי”
2.לסמן את מפות XML לאישור
3.ומפת האתר שלכם מוכנה בכתובת: yoursite.co.il/sitemap_index.xml
4.את הכתובת הזו יש להכניס בהגדרות בסרץ קונסול ב ”site map” ראה תמונה:
5.לאחר שמפת האתר שלכם מאונדקס בגוגל הזחלנים מתחילים לפעול ולחפש תוכן שרלוונטי באתר שלכם ומציגה אותו בתוצאות החיפוש שלה.
קצת על תהליך הסריקה
סריקה של מנועי חיפוש היא חלק בלתי נפרד מהתהליך בו מרכיבים דפי אינטרנט לאינדקס. סורקי אינטרנט הידועים גם בתור זחלנים,
עוברים מעמוד לדף באתר ואוספים נתונים על תוכנו. לאחר שהסורק השלים סריקה מלאה הוא יחזור על תהליך מעת לעת.
על מנת להישאר מעודכנים. סריקת אינטרנט משמשת לא רק להוספה לאינדקס, אלא גם לזיהוי קישורים שבורים או תוכן אחר של עמוד שהשתנה מאז הפעם האחרונה שהסורק ביקר.
סורקי אינטרנט יכולים לשמש גם למטרות ניטור כגון איסוף ופרסום סטטיסטיקות על השימוש באתר.
כיצד לבצע אופטימיזציה של האתר שלך כדי להגדיל את ההמרות (כותרות, מטא תיאורים ומילות מפתח)
למי שרק מתחיל בקידום אתרים, מאמר זה יספק רשימה של טיפים לאופטימיזציה של האתר שלהם ויתמקד בטעויות נפוצות למתחילים.
חשוב לציין שאין קיצורי דרך להצלחת SEO ושזה לוקח זמן וסבלנות.
כמה מהטעויות הנפוצות ביותר שמתחילים עושים הן:
- לא להשתמש במילות מפתח בתגי הכותרת שלך
- לא כולל מילות מפתח בתיאורי המטא שלך
- אי הוספת מילות מפתח לתוכן שלך
- שימוש ביותר מדי מילות מפתח או מילוי מילות מפתח
- שימוש בתת-דומיינים עבור דפים שונים
כיצד לבצע אופטימזציה באתר שלך
אחד ההיבטים החשובים ביותר של אתר אינטרנט הוא האופטימיזציה שלו.
אתרים עם אופטימיזציה מדורגים גבוה יותר במנועי החיפוש ויש סיכוי גבוה יותר שיבקרו בהם אנשים.
ישנן דרכים שונות לבצע אופטימיזציה של האתר שלך עבור סורקי מנועי חיפוש, אך כמה מהחשובות שבהן הן:
מילות מפתח: יש להשתמש במילות מפתח בכל התוכן, הכותרות וכותרות הדפים.
הם גם צריכים להיות רלוונטיים לנושא האתר או הפוסט שלך בבלוג.
תוכן: זהו אחד הגורמים החשובים ביותר בכל הנוגע לאופטימיזציה של אתר עבור סורקי מנועי חיפוש.
ככל שאתה נותן יותר תוכן וערך לקוראים שלך, כך גדל הסיכוי שהם יקשרו אליך בחזרה.
מבנה תוכן: התוכן צריך להיות מובנה בצורה שקל לסורקים של מנועי החיפוש למצוא את מה שהם מחפשים כותרות פסקאות ותתי כותרות המסודרות נכון היררכית.
ניווט: הניווט של אתר אינטרנט או פוסט בבלוג צריך להיות מוגדר כראוי כך שאנשים יידעו לאן הם הולכים ומה קורה אחר לחיצה למעבר לדף הבא.
תמונות: התמונות צריכות להיות רלוונטיות לתוכן וצריכות להיות מותאמות לסורקים של מנועי החיפוש וקלות משקל ככל האפשר מבלי לפגוע באיכות התמונה.
כותרות דפים: לכותרות הדפים ניתן משקל רב על ידי מנועי החיפוש והן משמשות כחלק מאלגוריתם הדירוג שלהם.
הם יכולים לכלול מילות מפתח או ביטויים שיעזרו לנו להתמקם במיקום הרצוי, אולי תרצה לכלול מילת מפתח או ביטוי בכותרת העמוד ולאחר מכן להשתמש בו כחלק מהתוכן שלך.
.
החשיבות של בניית קישורים ושיווק במדיה חברתית
בניית קישורים היא תהליך של רכישת קישור מאתר אחר לאתר שלך. זהו אחד החלקים החשובים ביותר של SEO מכיוון שקישורים הם גורם דירוג באלגוריתמים של מנועי החיפוש.
שיווק במדיה חברתית הוא תהליך של שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין כדי לבנות מודעות לעסק או למותג שלך ולמשוך לקוחות.
קידום אתרים יכול להיות קשה להבנה ולביצוע, לכן כדאי להשתמש בכלי בניית קישורים כמו Ahrefs או BuzzSumo שיקל עליך לגלות אילו אתרים מקשרים לתוכן של המתחרים שלך,
אילו אתרים קישורים לתוכן שלך בעבר, ועד כמה הם מדורגים בתוצאות החיפוש של גוגל.
להלן כמה מאסטרטגיות בניית קישורים הנפוצות ביותר:
1. שיווק במדיה חברתית
2. מאמר אורח לאתר/בלוגים לאורחים ויחסי ציבור
3. הפצת הודעות לעיתונות
4. החלפת קישורים
5. אסטרטגיות תגובות בבלוג עם קישור (פחות מומלץ כיום ואף יכול להרוס)