קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט הוא מונח רחב שכולל תחתיו המון תחומים. את המונח הזה אפשר לחלק לכמה תתי תחומים וביניהם:

קידום העסק ברשתות החברתיות.

קידום עסקים באינטרנט בצורה ממומנת.

קידום עסקים באינטרנט בצורה אורגנית.

וגם את התתי תחומים האלו נוכל לחלק לעוד תתי תחומים. קידום עסקים באינטרנט הוא לא בהכרח קידום אתרים ובמאמר הבא נסביר ונפרט את כל האופציות שיש לנו בקשר לקידום עסקים באינטרנט, איך נגדיל את מעגל הלקוחות ומחזורי המכירות שלנו? היא נבלוט ברשתות האחרות מעל המתחרים? ואיל נעשה את זה בצורה מחושבת וכלכלית.

קידום עסקים באינטרנט – רשתות חברתיות

קידום עסקים באמצעות הרשתות החברתיות, מהווה כיום את אחד מאמצעי השיווק הדיגיטליים החזקים ביותר. בדרך לביסוס מעמד העסק שלכם ברשתות החברתיות יש כמה פעולות שתצטרכו לנקוט בהם כדי לעשות זאת בדרך המהירה הבטוחה והנכונה ביותר.

רק בשביל לסבר את האוזן, מתוך 7.5 מיליארד אנשים שיש בעולם כ- 3.9 מיליארד משתמשים באינטרנט ומתוכם כ2.9 מיליארד אנשים משתמשים בפייסבוק! רק באינסטגרם במדינת ישראל משתמשים כ4.5 מיליון אנשים מידיי חודש נכון לשנת 2021. אתם מצליחים להבין את הפוטנציאל הטמון ברשתות חברתיות?

הרשתות החברתיות ביטלו לנו את בעיית המרחק והן נותנות לנו להיחשף לכל בן אדם שרק משתמש בהן.

איך נוכל לקדם את העסק שלנו ברשתות החברתיות?

דף פייסבוק לעסקים

דבר ראשון נרצה נכס דיגיטלי. בפייסבוק אפשר להקביל את הנכס הדיגיטלי שלנו ל”דף עסקי” בפייסבוק שזהו כמו דף נחיתה או “מיני אתר” שפייסבוק נותנים לנו לפתוח בחינם. בדף הזה תוכלו להגדיר את סוג העסק, מה השירותים שלו, ולשים מספר טלפון להתקשרות. מעבר לכך תוכלו אפילו לחבר את הוואטסאפ שלכם כך שמבקרים בדף יוכלו לשלוח לכם הודעה ישירות לוואטסאפ בקליק אחד! בנוסף תוכלו לעלות פוסטים, תמונות וסרטונים ולפרסם את המוצרים והשירותים שלכם באיזו דרך שתרצו. תוכלו להגדיר שהדף יהיה חשוף לכולם, או רק לאנשים ספציפיים.

עמוד אינסטגרם

עמוד אינסטגרם הוא נכס דיגיטלי לכל דבר. בעמוד תוכלו להעלות את המוצרים והשירותים שלכם, תוכלו לכתוב בביוגרפיה את מטרת העסק ובמה אתם דוגלים, תוכלו להעלות סטורי על בסיס קבוע כדי להשאיר את קהל העוקבים שלכם מעודכן ותוכלו לצרוך תכנים של עסקים דומים אחרים. מעבר לכך תוכלו לעשות שיתופי פעולה עם עמודי אינסטגרם אחרים ולהיחשף גם לעוקבים שלהם, תוכלו להגיב על פוסטים של אחרים כדי להתחיל לקבל חשיפה ולהיכנס לתודעה של אנשים, ותוכלו ליצור קשר ישירות דרך הDM – direct massage שזהו המסנג’ר של של אינסטגרם.

קבוצות פייסבוק

קבוצת פייסבוק זהו אחד הכלים החזקים ביותר שיש לפייסבוק להציע. הכוח הגדול ביותר שלהן הוא שיש שם התאגדות של אנשים מסויימים לפי נישות. כלומר- אם העסק שתרצו לקדם הוא בתחום בעלי החיים, אני משוכנע שתוכלו למצוא קבוצה של אוהבי חתולים, קבוצה של אוהבי כלבים, קבוצה של אוהבי תוכים וכוליי.. ולהציע שם את השירותים שלכם בצורה ספציפית וממוקדת לקהל היעד לפי סוגי חיות!

מעבר לכך, אם יש ברשותכם קבוצת פייסבוק משלכם תוכלו להציג את עצמכם כאוטוריטה בתחום ולהחליט מה יפורסם שם ומה לא, וככה לפנות לקהל ששם ולהציג לו את העסק שלכם.

קידום עסקים באינטרנט בצורה ממומנת

קידום עסקים באינטרנט בצורה ממומנת זהו תחום בפני עצמו, בשפה המקצועית נקרא PPC – pay per click. (תוכלו להרחיב על התחום בקישור הבא – קידום אתרים ממומן ) רוב הקידום הממומן בארץ נפרס בעיקר על 2 פלטפורמות עיקריות:

פייסבוק – שכוללת תחתיה את אינסטגרם, וואטסאפ ועוד כמה חברות מתחתיה

וגוגל – שכוללת תחתיה את רשת החיפוש של גוגל, רשת המדיה (שטחי פרסום שגוגל קנתה ברחבי הרשת), יוטיוב ואת ג’ימייל.

אם נרצה לעשות סדר בין הפלטפורמות ולציין את כל ההבדלים ביניהם לא נגיע לסוף, אז אגע בחשובים ביותר. פייסבוק באופן יחסי לגוגל היא פלטפורמה פחות יציבה, יש בה שינויי מחירים מהירים והחברה עצמה עושה שינויים גדולים לעיתים תכופות שקשה להסתגל אליהם מהר. לעומת זאת גוגל היא פלטפורמה יותר יציבה ותוכלו לצפות שהתוצאות שקיבלתם בחודש האחרון ימשיכו גם לחודש הבא ולחודש שאחריו אם לא יהיו שינויים מהותיים.

מעבר לכך התשלום על הקידום בפייסבוק מתבצע פר חשיפה. כלומר – על כל 1000 חשיפות תשלמו סכום מסויים לפי מה שהמערכת תגדיר (לפי תחרותיות) ולעומת זאת במערכת הפרסום של גוגל התשלום יהיה לפי קליקים. כלומר – כל פעם שילחצו על המודעה שלכם תחוייבו בסכום מסויים שגם הוא נובע מתוך תחרותיות בשוק שהעסק שלכם נמצא בו.

קידום עסקים באינטרנט בצורה אורגנית

קידום עסקים בצורה אורגנית זה אחד הכלים החזקים והעוצמתיים ביותר שיש כיום לעסקים. לא הרבה משתמשים בו כי הוא דורש סבלנות ואורך רוח אך מי שיש לו את הסבלנות מרוויח ולא מעט. כשאומרים קידום אורגני בחלק גדול מהמקרים מתכוונים לקידום בגוגל. תוכלו להרחיב על הנושא בקישור הבא – קידום בגוגל וללמוד יותר איך הפלטפורמה והאלגוריתם עובדים ואיך נוכל לתמרן אותם.

מטרת הקידום האורגני היא להביא את האתר של העסק שלנו למקומות הראשונים בגוגל מבלי שנצטרך לשלם על הקליקים.

הקידום האורגני מתבצע לאחר מחקר מילות מפתח מעמיק שרלוונטיות לעסק שלכם. לדוגמה – אם יש לכם עסק לרהיטים, אתם צריכים מחקר מילות מפתח שאומר לכם איזה ביטויים אנשים בדרך כלל מחפשים בגוגל כמו “רהיטים יוקרתיים” “מיטה זוגית עם ארגז מצעים” או “מזנון טלוויזיה”. בעזרת כלים ייחודיים שגוגל מציעה נוכל לדעת כמה פעמים אנשים מחפשים את הביטויים האלו בכל חודש וכך נדע באילו ביטויים נרצה להתמקד.

הקידום האורגני בגוגל הוא בעצם מניפולציה שלנו על האלגוריתם. האלגוריתם מנתח מעל 200 פרמטרים שונים כדי לתת את הדירוג לאתר שלכם, וכך הוא מעלה ומוריד אתכם במיקומים השונים בגוגל.

חשוב לקחת בחשבון שהקידום האורגני לא יראה לכם תוצאות בצורה מיידית. יקח לו לפחות כמה חודשים וזה יכול לקחת עד שנה עד שנראה תוצאות. אבל כשהתוצאות מגיעות, אפשר להקביל את זה למכרה זהב!

מה צריך כדי להתחיל לקדם את העסק שלכם?

כדי להתחיל לקדם את העסק שלכם תצטרכו לפחות נכס דיגיטלי אחד בין אם זה אתר, דף נחיתה, עמוד פייסבוק או עמוד אינסטגרם. ככל שיהיה לכם יותר נכסים דיגיטליים כך יהיו לכם יותר אופציות לקידום העסק שלכם באינטרנט.

חשוב לקחת בחשבון שללא אתר או לכל הפחות דף נחיתה לא תוכלו לקדם את העסק שלכם בגוגל לא בצורה אורגנית ולא ממומנת. גם בניית אתר זה תהליך שדורש המון ידע ורצוי לבנות אתר עם חברת בניית אתרים מקצועית ואמינה שתוכל לענות על הצרכים המדוייקים שלכם וביניהם: טופס לידים, אתר רספונסיבי (מותאם למובייל), מערכות ספציפיות שתצטרכו ועוד..

סבבה, איך מתקדמים?

לסיכום, קידום עסקים באינטרנט זה תחום רחב ביותר שכדי ללמוד את כולו צריך שנים על גבי שנים של עבודה ולמידה. האפשרויות שלנו הן אין סופיות והפוטנציאל חשיפה והכנסה שלנו הוא מטורף. בשורה התחתונה – עסק שלא מקודם בדיגיטל בשום צורה – פשוט לא קיים.

אם גם אתם במצב הזה, אנחנו ממליצים לכם עוד היום לפתוח את עמוד האינסטגרם הראשון של העסק שלכם, להקים את דף הפייסבוק שלכם והלתחיל לעלות לשם פוסטים ותכנים ולשתף אותו לכל החברים והחברות שלכם.

מעבר לכך, אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות עם היועץ השיווקי שלנו שיעזור לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים, אילו נכסים דיגיטליים יעזרו לכם ואיך נוכל ביחד לקחת את העסק שלכם למחוזות חדשים שעדיין לא הכרתם!

לעוד מאמרים בבלוג :

שתפו את הפוסט!