מה זה גוגל שופינג ואיך מגדילים את ההמרות בעזרתו?

מאמר על גוגל שופינג

שיווק ופרסום של המוצרים בחנות שלכם מביאים תנועה מדויקת לאתר שמובילה להמרות. ככל שתצליחו להמיר כמות גדולה יותר של גולשים כך רף ההכנסות בחנות יעלה. הצגת המוצרים שלכם בחלק העליון בחיפוש בגוגל זו דרך מצוינת להזרים טראפיק רלוונטי ממוקד רכישה. ניתן לעשות זאת באמצעות גוגל שופינג. במאמר כאן נעבור על מודעות שופינג, שיטות תמחור פופולריות במערכת ולמה כל בעל חנות חייב להשתמש במערכת הזאת?

 

מה זה בעצם גוגל שופינג?

מודעות שופינג בגוגל מופיעות בשורה של מוצרים דומים המוצגים בחלק העליון מתחת לשורת החיפוש בהתבסס על כוונת החיפוש המסחרי(מוצרים) שלכם. אתם יכולים לראות בקלות מספר מוצרים מובילים וללחוץ עליהם כדי להיכנס לדף המוצר ולבצע רכישה. בגוגל שופינג מוצגים מוצרים מתוך חנויות איקומרס ברחבי האינטרנט שהעלו את פיד המוצרים שלהם למרכז הסוחרים של גוגל – Google Merchant Center ולאחר מכן הפעילו מודעות ממומנות לקידום מוצרים אלו. בכל תיבת מוצר יש תמונה, קישור, מחיר שורת טקסט עבור שם המותג ושורה נוספת המציגה את הביקורות למוצר או יתרונות מודגשים (בדרך כלל יהיה רשום משלוח חינם).

 

מודעות גוגל שופינג
בתמונה: דוגמה לאיך מודעה מוצגת ב גוגל שופינג


שיטות תמחור לגוגל שופינג במערכת
Google Ads

 

מודעות גוגל שופינג נוצרות דרך מערכת הפרסום של Google Ads. כדי שתוכלו להריץ קמפיין ממומן למודעות שופינג עליכם לפתוח חשבון ב-Google Merchant Center, להעלות את פיד המוצרים שלכם למרצ'נט, לחבר את חשבון המרצ'נט עם חשבון המודעות בגוגל וליצור קמפיין חדש.

 

מודעות שופינג הן מאוד שימושיות לקידום של מוצרים והם חלק משמעותי באסטרטגיית הקידום של חנויות איקומרס. כדי להגיע לתוצאות הטובת ביותר עבור העסק שלכם, תצטרכו לבחור את אחת משיטות התמחור (Bidding) שהכי מתאים לחנות שלכם בהתאם לדאטה הנצברת, כמות המוצרים והתקציב שלכם. לפניכם אסטרטגיות תמחור הקיימות בגוגל שופינג:

 

  • הצעת מחיר חכמה (Smart Bidding)

    – ביד חכם משתמש בלמידה חישובית של הדאטה הנצברת גדי לספק את הדרך האופטימלית ביותר להמיר גולשים במדעות שופינג. זה אמנם ירגיש לכם בהתחלה כאילו אתם שופכים כסף בגוגל ונותנים לו להסתדר לבד, אבל יש מגוון רחב של התאמות שאפשר לעשות גם בשיטת התמחור הזו. ל-Smart Bidding יש אופטימזציות למיקום ומכשירים, מה שמונע את הצגת המודעות שלכם בפני אנשים שמחוץ לאזור הדמוגרפי שלכם. גוגל גם מספקת עבורכם דוחות של אסטרטגיית הצעות מחיר המאפשרות לכם לסקור בקלות את הביצועים של המודעות שלכם ולהחליט איזה מודעות צריך לשפר כדי להגדיל את ה-ROI.

 

  • הצעת מחיר לפי יעד להמרה (Target CPA Bidding)

    הצעת מחיר לפי יעד להמרה היא סוג של אסטרטגיית מחיר חכמה המאפשרת לכם לקבל כמה שיותר המרות לפי ה-CPA שהגדרתם. CPA – ר"ת Cost Per Action, העלות שלכם להשיג רכישה לאחד מגולש לאחד המוצרים בחנות. תהליך זה משתמש בלמידה חישובית כדי לבצע אופטימיזציות של הצעות מחיר בהתבסס על דאטה קיימת ובהתבסס על ביצועי קמפיין (שעה חמה ביום, מיקומי מודעות, אזור גיאוגרפי ועוד). באמצעות שיטת תמחור זו גוגל מצליחה לייצר המרות בהתאם ל-CPA שלכם. אם הגדרתם את יעד ה-CPA ל-20$, גוגל תנסה להשיג כמה שיותר המרות ב-20$ ומטה להמרה.

 

  • הצעת מחיר לפי החזר על הוצאות פרסום (ROAS Bidding)

    הצעת מחיר לפי החזר על הוצאות פרסום מבוססת על ההכנסה הכוללת שאתם מקווים להרוויח בקמפיין הממומן בגוגל שופינג. אסטרטגייה זו מאפשרת לכם לקבל יותר הכנסות על סמך ה-ROAS שאתה שואף להגיע אליו. יש מספר הגבלות על הצעת מחיר זו וניתן לבחור אותו כשיטת התמחור שלכם רק כאשר חשבון המודעות שלכם צבר מספיק דאטה לעבוד לפיו. הסבה שתצטרכו היסטוריה של המרות בחשבון כדי להתחיל לעבוד עם שיטת פרסום זו היא שגוגל חוזה המרות עתידיות על סמך נתוני העבר. לאחר איסוף הנתונים, גוגל תגדיר עלות מקסימלית לקליק על מנת לבצע אופטימיזציה של ערך המרה בקמפיין שלכם.

 

איך אפשרות הפרסום בגוגל שופינג עוזרת לי להגדיל המרות בחנות?

 

יש הרבה סיבות למה חשוב להתחיל לפרסם עם גוגל שופינג באתרי איקומרס כמה שיותר מהר, אלו שלושת הסיבות המרכזיות:

 

1. ממקם את המוצרים שלכם בראש תוצאות החיפוש

 

פרסום מודעות של מוצרים בגוגל שופינג ימקם את המוצרים שלכם בחלק העליון של תוצאות החיפוש מעל מודעות הטקסט. נכון, גם במודעות טקסט רגילות מקבלים מיקום בחלק העליון של החיפוש בגוגל אבל במודעות שופינג אתם מקבלים תמונת מוצר, דירוג, כותרת מוצר ותיאור (שכולם נמשכים מדף המוצר בצורה דינאמית), מה שאומר שהשטח הנדלני שקיבלתם למודעה גדול הרבה יותר ויותר ויזואלי עם תמונת המוצר.

 

ראש תוצאות החיפוש ב גוגל שופינג
בתמונה: ראש תוצאות החיפוש של גוגל שופינג

 

2. מגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI)

 

מודעות מוצרים בגוגל שופינג מספקות בדרך כלל אחוז הקלקה גבוה יותר מאשר מודעות טקסט בגוגל. זה בעיקר בגלל התמונה המוצגת במודעות שופינג שעוזרת לחווית המשתמש וגם בעזרת אופטימיזציות של המערכת המתבצעות כאשר בוחרים ביד אוטומטי. אחוז הקלקה גבוה מספק כמות טראפיק גדולה יותר שמסייעת ל-SEO ומניבה יותר המרות. הסיבה שמודעות שופינג ממירות בצורה מאוד גבוהה היא מכיוון שמיד לאחר לחיצה על המוצר מגיעים לדף המוצר לרכישה, מה שמייעל משמעותית את תהליך הרכישה. כל היתרונות הללו מגדילים את ה-ROI הכללי של החנות שלכם. כמובן שכדי להגדיר המרות באתר צריך לשים לב לנושאים נוספים: מהירות האתר שלכם, שירות hosting server מהיר בענן, חווית משתמש טובה, שירות לקוחות מהיר ועוד.

 

3. להגיע לכמות גדולה יותר של קהל

 

מודעות שופינג בגוגל לא מופיעות רק ברשת החיפוש. תוכלו למצוא מודעות אלה (אם הגדרתם כך במהלך יצירת הקמפיין) גם בתמונות של Google, ב-YouTube, ב-Gmail ובפיצ'רים נוספים של גוגל. בנוסף, מערכת הפרסום של גוגל משלמים עבור קליקים ובמודעות שופינג הגולש רואה תמונה, תיאור ומחיר לפני שהוא לוחץ ולכן כל קליק מקבל רמת רלוונטיות שונה – לכן מומלץ לא למקד את המודעות לפי ערים או אזורים אלא לפרסם לכל מי שנמצא בטווח המשלוחים של החנות שלכם.

 

5 טיפים לשיפור המודעות שלכם בגוגל שופינג

טיפים לקידום מוצרים ב גוגל שופינג

אחרי שהבנתם למה השימוש בגוגל שופינג הוא קריטי לחנות שלכם והכרתם את סוגי הצעות המחיר לקליק שניתן לבחור כשמקימים קמפיין גוגל שופינג, הכנתי רשימה של 5 טיפים עבורכם כדי להגדיל את מספר ההמרות ולהגיע להחזר ROAS גבוה יותר:

 

1. תעשו מחקר מקדים

כמו לפני כל פעולה בתחום הדיגיטל, עשו מחקר מילים מקיף לפני שאתם מתחילים כדי לגלות מה הלקוחות שלכם מחפשים ותהיו ממוקדים ככל האפשר. אמנם במודעות שופינג לא בוחרים מילות מפתח לקידום אבל אתם יכולים ללמוד את הקהל עוד לפני שהתחלתם להריץ קמפיינים ותוכלו להתאים את האסטרטגיה לפי הצרכים שלכם.

 

2. תבחרו כותרת מוצר שתמשוך לקוחות

בדומה לכותרת לעמוד או לפוסט, חשוב להשתמש במילות מפתח חזקות עבור הכותרת של המוצר שלכם. מעבר להופעה של מוצר עם כורתת טובה בחיפוש ובמודעות שופינג, הכותרת עצמה גם תמשוך את הגולשים אליכם ולא למתחרים.

 

3. תבחרו את התמונות הכי טובות

מודעות שופינג הן מודעות ויזואליות ובכל מוצר מופיעה תמונת המוצר שלו. הצגה של התמונה הטובה ביותר תמשוך יותר גולשים.

 

4. תהיו תמציתים עם תיאור המוצר

תיאור המוצר הוא המקום שלכם להפגין יכולות קופירייטינג. יתרונות, הטבות ברכישה וקריאה לפעולה במוצגים לגולש בצורה מדויקת ומתומצתת יעזרו לכם לכבוש את לב הגולשים.

 

5. השתמשו בהצעת מחיר חכמה

אתם רוצים להוציא את תקציב הפרסום שלכם בצורה מדויקת מבלי להציג את המודעות שלכם לקהל לא רלוונטי ולבזבז כסף בלי סיבה. השתמשו בהצעת מחיר חכמה מבוססת דאטה כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

 

לסיכום

 

הפרסום עם מערכת עוצמתית כמו Google Ads צפוי להיות להפוך לפרסום אוטונומי בשנים הקרובות כשגלי ההתחלה הראשוניים מגיעים בשיטת התמחור החכמה של גוגל שופינג המבצעת אופטימיזציה לבדה. חשוב מאוד, למרות שיטות התמחור החכמות, להקפיד לבדוק את הביצועים ואת האופטימיזציות המתבצעות כדי לוודא שהמערכת באמת עושה את המקסימום כדי לייצר עבורנו המרות. מודעות שופינג יכולות וצריכות להיות חלק בלתי נפרד אסטרטגיית הפרסום של חנויות ומותגי איקומרס.

 

לעוד מאמרים בבלוג :

בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים זה לא עניין של מה בכך. יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון בדרך, המון טעויות שאנחנו עלולים לעשות, והמון החלטות שיכולות מאוד

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!