קידום בגוגל – כך תגדילו את מעגל הלקוחות שלכם!

קידום בגוגל

קידום בגוגל – מה זה בכלל?

כשאתם שומעים את הביטוי קידום בגוגל או קידום עסקים בגוגל, צריך שתבינו שהוא מתחלק ל- 2: קידום ממומן בגוגל ו- קידום אורגני בגוגל

חשוב להבין את ההבדלים ביניהם כדי לדעת איזה סוג של קידום אתם רוצים או יותר מזה, איזה קידום בגוגל אתם צריכים.

קידום בגוגל הוא נדבך מאוד חשוב תחת המטריה הגדולה שנקראת שיווק באינטרנט שכוללת עוד מספר דברים רחב כמו קידום בפייסבוק, טאבולה או אווטבריין, ובזמן האחרון גם קידום בטיקטוק!

במאמר הבא נצלול לעומק הדברים, נפרט ונסביר על ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, ונלמד טכניקות עבור קידום העסק שלכם בגוגל בכל צורה אפשרית.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל הוא קידום האתרים שלכם לתוצאות הראשונות בגוגל מבלי שתצטרכו לשלם על הקליקים!

איך זה עובד?

לגוגל יש מספר אלגוריתמים שמדרגים את האתר שלכם ומנתחים פרמטרים שונים. הדבר החשוב ביותר להבנה הוא שגוגל רוצה לספק את השירות ואת התוצאות הטובות ביותר למחפש הפתרון – לדוגמה – חיפשתם בגוגל “דוד שמש להתקנה”, גוגל תראה לכם את התוצאות המדויקות ביותר שיתאימו לכם ולמה שחיפשתם.

הפרמטרים של גוגל לדירוג אתרים:

האלגוריתמים של גוגל מנתחים מעל ל- 200 פרמטרים שונים כדי לדרג את האתר שלכם בצורה המקצועית והמדויקת ביותר, ניגע ב-5 הפרמטרים החשובים ביותר:

1) תוכן: ככל שיהיו לכם יותר מאמרים באתר ככה ציון הדירוג שלכם יהיה גבוה יותר, האלגוריתם של גוגל מאוד אוהב מאמרים ארוכים ומגוונים עם תמונות ואלמנטים ויזואלים. השתדלו לכתוב מאמרים עם מינימום 500 מילים לאתר שלכם, ושלבו בתוכם ביטויי מפתח שתרצו לקדם בגוגל.

2) קישורים: קישורים מתחלקים ל- 2 קטגוריות. קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. קישורים חיצוניים אלו קישורים שמפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים, והם מסמנים לאלגוריתם שהאתר שלכם אמין ושאפשר לסמוך עליו. קישורים פנימיים אלו קישורים מתוך האתר שלכם, שמפנים לעמוד אחר באתר שלכם. ממש כמו בפסקה הראשונה של המאמר הזה עם הביטוי “שיווק באינטרנט.

3) התנהגות גולשים: התנהגות גולשים זהו פרמטר חשוב מאוד מבחינת גוגל, שכן זו המטרה שאליה התכנסנו. גוגל בודקת כמה זמן הגולשים היו באתר, כמה עמודים הם עברו, האם הם גללו עד הסוף את הדף וככה האלגוריתם יכול לזהות האם האתר מעניין ומושך, והאם הוא מספק את צרכי הלקוח.

4) מהירות אתר: גוגל שמה דגש חשוב על מהירות האתר שלכם, ככל שהוא יטען יותר מהר ככה גוגל תדרג אתכם יותר גבוה. אם לוקח לאתר שלכם יותר מ3 – 4 שניות להיטען אתם נדרשים לשפר את מהירות האתר כדי לקבל ציון דירוג גבוה יותר. ברוב המקרים הפתרון פשוט כמו מעבר לשרתי אחסון מהירים יותר, או הקטנת התמונות שיש לכם באתר.

5) רספונסיביות – התאמה למובייל: זה לא סוד שרוב החיפושים בגוגל כיום מתבצעים מהמובייל, כומר מהפלאפון. לכן גוגל הוציאה עדכון חדש שנקרא Mobile First שאומר שקודם דירוג האתר יחשוב לפי הגרסה שלו במובייל ורק לאחר מכן לפי הגרסה שלו במחשב. לקריאה נוספת על התאמה למובייל תוכלו ללחוץ כאן » אתר רספונסיבי

אפשר להסתכל על קידום בגוגל בצורה אורגנית כעל השקעה לטווח ארוך. לראות תוצאות טובות בקידום אורגני יכול לקחת 6-12 חודשים, אבל כשהתוצאות מגיעות זה כמו מכרה זהב!

קידום ממומן בגוגל

קידום אתרים בגוגל בצורה ממומנת הוא שונה מהקידום האורגני. בעוד שהקידום האורגני יכול להניב תוצאות תוך חצי שנה עד שנה, הקידום הממומן יכול להניב לנו תוצאות כבר היום!

איך זה עובד?

קידום ממומן בגוגל הוא בעצם להופיע בתוצאות החיפוש של הביטויים שרלוונטיים לעסק שלכם. הקידום נעשה על ידי הצגת פרסומות בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים ביטויים ספציפיים.

לדוגמה –

אתם בעלים של נגריה באשדוד, אתם יכולים להחליט שאתם נחשפים בביטויים שתבחרו מראש כמו “נגריה באשדוד” “נגר מומלץ באשדוד” ו- “שולחן מנגריה באשדוד” וככה תחשפו אך ורק לאנשים שמחפשים את השירותים הספציפיים שלכם.

מה צריך בשביל להתחיל קידום אתרים ממומן ?

ישנם 3 דברים חשובים שבלעדיהם לא תוכלו להתחיל והם:

  • אתר או דף נחיתה פעילים

  • חשבון גוגל – ניתן לפתוח ללא עלות

  • תקציב פרסום

איך קידום בגוגל נראה?

הקידום הממומן בגוגל מבוסס על מודל תשלום שנקרא PPC שאלו ראשי תיבות של Pay Per Click והמשמעות של זה היא שאתם תשלמו אך ורק על לחיצות על המודעות שלכם! קידום בגוגל מתבצע דרך מערכת הפרסום של גוגל שנקראת Google Ads Manager , ושם תוכלו לנהל את הקמפיינים שלכם, את קבוצות המודעות ואת המודעות עצמן.

אילו סוגי קמפיינים יש?

קמפיין ברשת החיפוש: זהו קמפיין שנקים כדי להיחשף ברשת החיפוש, כלומר – חיפוש מסורתי בגוגל ששם יקפצו המודעות שלנו.

קמפיין ברשת המדיה: רשת המדיה של גוגל היא רשת ענקית של גוגל, שקנתה שטחי פרסום במיליוני אתרים ברחבי העולם ושם הם מפרסמת באנרים ומודעות, התשלום בקמפיין הזה הוא במודל שונה ושם נשלם לפי חשיפה ולא לפי קליקים.

קמפיין שופינג: זהו קמפיין שבשבילו אתם צריכים חנות אינטרנטית וקטלוג, תוכלו לחשוף את המוצרים שלכם במקומות רלוונטיים ברחבי הרשת שישלפו ישירות מהאתר שלכם ויובילו אליו.

קמפיין יוטיוב: כמו שאנחנו יודעים יוטיוב שייכת לגוגל וכל הפרסום ביוטיוב מתבצע דרך מערכת הפרסום של גוגל. נוכל לפרסם סרטונים קצרים כמודעות ביוטיוב.

מה חשוב לקחת בחשבון בקידום גוגל?

חשוב לשים לב ל-3 אפשרויות פילוח שנרצה להשתמש בהן.

1) דמוגרפיה – נוכל לבצע פילוח של הקהל שלנו לפי מגדר. כלומר נולכ להחליט אם לחשוף את המודעה רק לנשים או רק לגברים או גם וגם.

2) גיאוגרפית – נוכל לבחור איזורים ספציפיים שנרצה שהמודעה שלנו תיחשף בהם, כמו בדוגמה של הנגר באשדוד, לא תרצו שהמודעה תיחשף בקרית שמונה.

3) תחומי עניין – תוכלו להגדיר שהמודעה שלכם תיחשף לאנשים עם תחומי עניים ספציפיים, וזהו כוח מאוד חזק של פילוח קהל יעד שלא תרצו לפספס!

קידום בגוגל – האם כדאי לעשות באופן עצמאי או לתת למומחה?

שאלה שחוזרת על עצמה לא מעט פעמים, ואנחנו כאן כדי להסביר את היתרונות והחסרונות.

אם אתם מחפשים תשובה חד משמעתית אז היא כמובן תהיה לתת לבעל מקצוע לעשות את העבודה. אין כאן תורה מסיני ותכלס כל אחד יכול ללמוד לנהל קמפיינים בגוגל, אבל המשאבים והזמן שתצטרכו להשקיע בללמוד את הפלטפורמה הזו הם חשובים ויקרים. במקום להשקיע את הזמן והמאמצים האלו בלמידת הפלטפורמה לעומק בלהרחיב את העסק שלכם ולהתמקד בדברים חשובים יותר.

מעבר לזה, סביר להניח שתשרפו תקציבים על ניסיונות של קמפיינים לא מוצלחים שקמפיינר מקצוען ידע להימנע מהם כבר בהתחלה.

לסיכום

קידום בגוגל יכול לעזור לכם להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם ואת מחזורי המכירות שלכם. תוכלו בעזרתו להיחשף לקהל חדש, ממוקד וחם שצריך בדיוק את השירותים שלכם!

זו עבודה לא פשוטה לקדם את האתר שלכם בגוגל גם מבחינה אורגנית וגם בצורה ממומנת, לכן ההמלצה שלנו היא לקחת איש מקצוע שיודע מה הוא עושה ולא ישרוף לכם תקציבים ויעשה עליכם ניסויים.

אצלנו באונטו מדיה קידמנו כבר מאות עסקים בגוגל גם בצורה אורגנית וגם בצורה ממומנת, והתוצאות מדברות בעד עצמן! אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות עם היועץ השיווקי שלנו, שיעזור לכם להבין איזה קידום העסק שלכם צריך, כמה זה יעלה לכם, והכי חושב כמה זה יכניס לכם.

השאירו עכשיו פרטים למטה ויועץ השיווק שלנו יחזור אליכם בהקדם 🙂

לעוד מאמרים בבלוג :

תמונת פוסט בנייה ועיצוב אתרים

בנייה ועיצוב אתרים

בנייה ועיצוב אתרים בנייה ועיצוב אתרים הפכו להיות שירותים פופולאריים במיוחד בשנים האחרונות, ואין זה מפתיע בהתחשב בעובדה שחלק נכבד מחיינו עבר לעולם הדיגיטלי. בין

קרא עוד »

שתפו את הפוסט!